Στη Θεσσαλονίκη τα τέσσερα βαγόνια του πρώτου συρμού του μετρό

Έφθασαν στη Θεσσαλονίκη τα τέσσερα βαγόνια του πρώτου συρμού του Μετρό Θεσσαλονίκης. Τα βαγόνια έφθασαν οδικώς από το Ρέτζιο Ντι Καλάμπρια, στις  5.30 τα ξημερώματα, πάνω σε δύο τράκτορες (νταλίκες). Το βάρος και ο όγκος των βαγονιών ήταν τέτοια ώστε οι νταλίκες που τα μετέφεραν δεν μπορούσαν να αναπτύξουν ταχύτητα άνω των 30 χιλιομέτρων, στη διαδρομή από το εργοστάσιο της “Hitachi” στη Νότια Ιταλία μέχρι τη Θεσσαλονίκη.

Τα τέσσερα βαγόνια, μήκους 13 μέτρων το καθένα και συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων,  βρίσκονται  στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη. Θα  τοποθετηθούν  με γερανό πάνω σε ειδική σιδηροτροχιά, θα συναρμολογηθούν και τα αποκαλυπτήρια τους θα γίνουν αύριο στις 10 το πρωί, παρουσία του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη. Στη συνέχεια θα  ακολουθήσει, σε δεύτερο χρόνο,  η έναρξη των δοκιμών και των δοκιμαστικών δρομολογίων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Γιάννη Μυλόπουλο, τα δοκιμαστικά  δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού ή τις αρχές του φθινοπώρου, πιθανότατα προς το τέλος του Σεπτεμβρίου.
Στη κανονική του λειτουργία ο συρμός θα μπορεί να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 80 χιλιομέτρων ανά ώρα  και θα έχει  χωρητικότητα 450 επιβατών (περίπου 100 καθήμενων) ανά συρμό.  Όταν ολοκληρωθεί το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα περιλαμβάνει 18 πλήρως κλιματιζόμενους και χωρίς οδηγό συρμούς που  θα μπορούν σε πλήρη λειτουργία και σε ώρα αιχμής να μεταφέρουν 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.